uui9u7e00002

شراكة إستراتيجية وحصرية تجمع “تيرنير” ومجموعة beIN الإعلامية

أعلنت تيرنر، التابعة لـ تايم وارنر، عن شراكة إستراتيجية مع مجموعة beIN الإعلامية، وهي مجموعة رائدة في مجال الإنتاج التفزيوني والتوزيع وحقوق البث. وبمقتضى الشراكة الجديدة سيتم بث القنوات التابعة لـ تيرنر مثل كرتون نتورك وBoomerang وTCM (تيرنر للأفلام الكلاسيكية) وHLN أو Headline News وCNN HD بشكل حصري على نظام ال (direct-to-home) DTH  عبر باقات شبكة beIN في أسواق الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.

 وفي تعليقه على الشراكة المهمة قال راني رعد، المدير التنفيذي لـ تيرنر لمنطقة الشرق الأوسط وشمال افريقيا وتركيا: “نحن نرى في شراكتنا الحصرية مع مجموعة beIN الإعلامية تطوراً لافتاً، حيث ستمكننا هذه الشراكة من تعزيز حضورنا في المنطقة وتلبية تطلعات المشاهدين في مجتمعاتنا العربية. ما نقدمه من مفهوم ترفيهي وإعلامي متكامل يشمل الأخبار والأفلام وترفيه الأطفال، وفقاً لأفضل المعايير العالمية، سيمثل إضافة نوعية لمشتركي باقات مجموعة beIN”.

 ولفت رعد إلى الحضور القوي الذي تحظى به قنوات تيرنر عالمياً، مؤكداً أن الإنضام إلى باقات مجموعة beIN الإعلامية سينقل شعبية وحضور هذه القنوات لدى المشاهدين من مختلف الفئات العمرية في الأسواق العربية إلى مستويات جديدة، كما سيهم في ترسيخ ريادة المجموعة وحضورها القوي.

 هذا وستدخل الإتفاقية التجارية بين الجهتين حيز التنفيذ في الأول من يناير 2016، والتي من شأنها أن تحقق نسب مشاهدة أعلى لقنوات تيرنر في المنطقة من جهة وإثراء المحتوى وتنوعه بالنسبة لمشتركي beIN، إلى جانب تعزيز ريادة المجموعة في رسم ملامح مستقبل التلفزيون المدفوع في المنطقة في مجال الترفيه العائلي، بعد أن حققت حضوراً قوياً على صعيد باقات القنوات الرياضية.

 من جانبه قال يوسف العبيدلي، نائب الرئيس التنفيذي لمجموعةbeIN  الإعلامية: “عندما أطلقنا في نوفمبر الماضي باقة القنوات الترفيهية، أكدنا على إلتزامنا بالشراكة مع أبرز القنوات العالمية وتقديم أفضل ما ينتج في عالم الترفيه العائلي للمشاهدين في منطقتنا”.

 وتابع العبيدلي: “شراكتنا مع تيرنر هي خطوة بارزة في هذا الإتجاه، ما تقدمه تيرنر في مجال ترفيه الأطفال والخدمات الإخبارية يرتقي لأفضل معايير الإنتاج التفزيزني والترفيهي، نحن سعداء بأننا نعزز باقتنا الترفيهية ونجلب كل ما هو مميز حصرياً لمشتركينا”.

 وتشمل الإتفاقية أسواق الشرق الأوسط وشمال افريقيا. للإشتراك بقنوات تيرنر برودكاستينغ ضمن باقات beIN يمكن زيارة الموقع التالي bein.net/subscribe

uui9u7e00001

Turner, a division of Time Warner, has today announced a strategic partnership with beIN Media Group, a leading TV production, distribution and media rights acquisition organization. The partnership will see a move of Turner owned channels, such as Cartoon Network, Boomerang, TCM (Turner Classic Movies), HLN (Headline News) and CNN HD, in the region towards being offered on DTH (direct-to-home) exclusively via beIN’s distribution network across the Middle East and North Africa region 

Speaking about the milestone agreement, Rani R. Raad, Managing Director, Middle East, North Africa and Turkey at Turner said: “We are pleased to announce our exclusive partnership with beIN Media Group in the Middle East and North Africa region. Together with beIN Media Group, we’re expanding our reach to cater to the needs of audiences across the region. Subscribers to the network can enjoy unlimited access to news, movies and animation via our world-class broadcast channels and entertainment offering”

The commercial agreement, which comes into effect on the first of January 2016, is a strategic step towards ensuring wider reach and coverage. The move also enforces beIN Media Group’s entertainment TV segment; by offering Turner channels, beIN Media Group is further strengthening its entertainment category, to add to its existing strong subscriber base for its sports offering 

Yousef Al-Obaidly, Deputy CEO of beIN MEDIA GROUP said, ”In November, as we launched beIN’s entertainment portfolio we had committed to our subscribers that we will partner with leading global brands to bring them the best of global entertainment.  Our partnership with Turner is a solid step in that direction.  Turner channels are gold-standard in kids’ entertainment and news and beIN is really excited to bring these channels exclusively to its subscribers” 

The exclusive partnership with beIN Media Group allows Turner to cater to a vast geography spanning the Middle East, in addition to the North Africa region and Jordan 

“Globally, Turner has a widespread reach; our exclusive partnership with beIN Media Group’s DTH distribution network allows us to further widen access to our channels across the Middle East region and key North Africa markets. We are confident that this partnership will prove beneficial to existing and potential subscribers,” added Raad 

To subscribe to Turner channels via beIN, subscribers can visit: bein.net/subscribe



لا توجد تعليقات

اضف تعليقك