ffgt6940001

مؤسسة كوكاكولا وإنجاز العرب تطلقان الدورة الثامنة من برنامج “أمواج فرح”

أطلقت مؤسسة كوكاكولا، بالاشتراك مع مؤسسة إنجاز العرب، الدورة الثامنة من برنامج “أمواج فرح”، وهو مبادرة تعليمية هادفة إلى تأهيل وتدريب طلبة الجامعات في منطقة الشرق الأوسط، لإدارة الأعمال وشؤونها المالية، مع مراعاة التحديات الاجتماعية المحدقة بمجتمعاتهم، فضلاً عن إعدادهم لبيئة العمل في المستقبل.

ويشارك في هذه النسخة من البرنامج ما يزيد عن 360 طالب وطالبة من 22 جامعة في ست دول في منطقة الشرق الأوسط، هي الإمارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية والبحرين والأردن وفلسطين ولبنان، لتحظى الفرق المشاركة بنهاية البرنامج بفرصة الفوز بمنحات نقدية يبلغ مجموعها 22 ألف دولار أمريكي تقدمها مؤسسة كوكاكولا، ليتم توظيفها في تمويل مشاريعهم. هذا ويشارك في البرنامج من المملكة العربية السعودية نحو 50 طالباً من كل من كلية دار الحكمة، وجامعة طيبة، وجامعة الأميرة نورة بنت عبدالرحمن.

وسيحضر الطلاب المشاركون في البرنامج عدد من الحلقات التدريبية الهادفة إلى تطوير وبناء قدراتهم على إدارة المشاريع والأعمال، بالإضافة إلى جلسات تدريبية يقدمها متطوعون من العاملين في القطاع الخاص، بما ذلك شركة كوكاكولا، حول إدارة الشؤون المالية للمشاريع والاستعداد لبيئة العمل ومنحهم المهارات اللازمة لإدارة المشاريع، فضلاً عن اطلاع الطلبة على خبراتهم في مجال القطاع الخاص.

وكجزء من برنامج “أمواج فرح”، ستضع كافة الفرق خطط عمل خاصة بمشاريعهم، على أن يتم تقييمها من قبل لجنة تحكيم مستقلة بحلول نهاية البرنامج بناءً على عدد من المعايير المحددة مسبقاً، بما في ذلك مدى نجاح المشاريع واستدامتها وتأثيرها الايجابي على مجتمعاتهم.

وفي  تعليق له على البرنامج، قال عاكف العقرباوي، الرئيس التنفيذي لمؤسسة إنجاز العرب: “تمكنّا بفضل شراكتنا مع مؤسسة كوكاكولا خلال الأعوام الماضية، من إعداد وتحضير جيل جديد من رواد الأعمال الذين يعون التحديات الاجتماعية التي تواجه المجتمعات التي يعيشون فيها. وقد أسهم برنامج ’أمواج فرح‘ بنقل المعارف والخبرات إلى جيل الشباب عبر أسلوب ممتع  في بيئة يسودها التحديات في الآن ذاته، حيث يتعلم الطلبة كيفية إدارة مشاريعهم وأعمالهم في المستقبل وهم لا يزالون على مقاعد الدراسة”.

ومن جانبه، صرح عمر بنيس، مدير الاتصالات المؤسسية والشؤون العامة في شركة كوكاكولا الشرق الأوسط، قائلاً: “نلتزم في شركة كوكاكولا الشرق الأوسط بتطبيق مفهوم الاستدامة ودعم وتطوير المجتمعات التي نزاول بها أعمالنا. وقد سمحت لنا شراكتنا مع إنجاز العرب من الوصول إلى شريحة أكبر من طلاب الجامعات في منطقة الشرق الأوسط، وأن نُعدّ الجيل المقبل من رواد الأعمال الذين يدركون ماهية طبيعة التحديات التي تحدق بمجتمعاتهم”.

وسيتم تسليم الفرق الفائزة ببرنامج “أمواج الفرح” الذي سيختتم دورته الثامنة خلال شهر يناير المقبل، منح مالية بواقع 10 آلاف دولار أمريكي للمرتبة الأولى، وسبعة آلاف آلاف دولار أمريكي للمرتبة الثانية، وخمسة آلاف دولار أمريكي للمرتبة الثالثة.

هذا وشارك في برنامج “أمواج فرح” منذ انطلاقته في العام 2012، أكثر من 2300 طالب جامعي في ست دول في منطقة الشرق الأوسط. للمزيد من المعلومات حول البرنامج وأهدافه، يرجى زيارة الموقع الالكتروني www.ripplesofhappiness.com.

ffgt6940001

The Coca-Cola Foundation, in partnership with INJAZ Al-Arab, has launched the eighth edition of the ‘Ripples of Happiness’ (ROH) program, an educational initiative focused on regional university students with a primary emphasis on social responsibility, entrepreneurial skills, financial literacy, and workplace readiness

Over 360 student teams in 22 universities from six countries across the Middle East, including UAE, KSA, Bahrain, Lebanon, Jordan and Palestine, have enrolled in ROH for a chance to have their projects financed with grants totaling USD 22,000 provided by the Coca-Cola Foundation. In Saudi Arabic, circa 50 students from the Kingdom are taking part in the program, including Dar Al Hekma University, Taibah University and Princess Nora bint Abdulrahman University

Throughout the course of ROH, participating teams will attend a number of training sessions aimed at developing their entrepreneurial and business management skills. The program also includes coaching sessions provided by volunteers from the private sector [and the Coca-Cola Middle East], on financial literacy, work readiness and entrepreneurship skills, in addition to sharing their experiences of working in the private sector

Commenting on the subject, Akef Al-Aqrabawi, CEO of INJAZ Al-Arab, said: “Our partnership with the Coca-Cola Foundation has enabled us over the past years, to prepare a business-savvy generation of entrepreneurs who are conscious of the social challenges that face their own communities. The Ripples of Happiness program has facilitated knowledge transfer to the next generation in a fun, yet challenging environment that teaches students to operate their own projects in the future, while still receiving education”

Omar Bennis, Director of Communications and Public Affairs at the Coca-Cola Company Middle East, says, “At the Coca-Cola Company, we are committed to sustainability and developing the communities in which we operate. Our partnership with INJAZ Al-Arab has permitted us to reach a larger segment of university students across the region and to prepare the next generation of aspiring entrepreneurs, who are focused on solving the challenges that their communities face”

The Ripples of Happiness program, which is set to conclude in early January 2016, will award the first place winner with a USD10,000 grant, and USD7,000 and USD5,000 for the second and third places respectively

Previous editions of ROH saw a range of innovative ideas and projects positively impact their communities. Past winning participations included a device that can be installed on school bus doors to ensure that no school children are left behind in buses, and a project called Zoap, which uses upcycled cooking oil to produce soap

Since its inception in 2012, the Ripples of Happiness program has reached over 2300 university students across six countries in the Middle East

For more information, visit: www.ripplesofhappiness.com



لا توجد تعليقات

اضف تعليقك