ccxdr00001

مجموعة سدكو القابضة توقع عقد شراكة استراتيجية مع “الشياكة”

استحوذت مجموعة سدكو القابضة – الشركة الرائدة في إدارة الثروات الخاصة المتوافقة مع الشريعة الإسلامية، على 40% من أسهم شركة دنيا الأصواف للتجارة المحدودة “الشياكة”،  الشركة العريقة في مجال أقمشة الملابس الرجالية الراقية والمتخصصة في تسويق وتصميم الأثواب الرجالية .

 وقد وقع الاتفاقية أنيس أحمد مؤمنة الرئيس التنفيذي لمجموعة سدكو القابضة ووليد علي الأنديجاني الرئيس التنفيذي  لشركة دنيا الأصواف للتجارة المحدودة “الشياكة” في أحد معارض  الشركة  الرئيسية بمدينة جدة، وذلك في الأول من يونيو للعام 2015.

 ويتوقع أن تضيف هذه الشراكة دعماً قوياً لمستقبل “الشياكة” كشركة رائدة في مجال صناعة الأثواب السعودية. وسيتم أيضا الاستفادة من استثمارات مجموعة سدكو القابضة وخبرتها في مجال حوكمة الشركات بما يسهم في دفع عجلة النمو الاستراتيجي للشركة. وأن هذا الاستثمار يتوافق مع النهج الاستراتيجي لمجموعة سدكو القابضة للاستثمار في مشاريع جديدة ومجدية في القطاعات التي تشهد نموا بالمنطقة.

 وتعليقاً على هذه الشراكة، قال أنيس مؤمنة:”الاستثمار في الشركات النامية وتوسيع محفظتنا من الاستثمارات المباشرة، جزءٌ مهمٌ في استراتيجيتنا الاستثمارية، الشراكة مع “الشياكة” مثال آخر لرغبتنا في توسيع محفظتنا الاستثمارية وخبراتنا نحو تحقيق نمو مستقبلي ومزيد من التقدم مع شريكنا الجديد”.

وأضاف كذلك:” قوتنا في مجال حوكمة الشركات والتزامنا بمبادئ الشريعة دليل على القيمة العالية لمجموعة سدكو القابضة في اجتذاب الشركاء على الصعيد المحلي والاقليمي”. وأوضح مؤمنة قائلاً: “شراء حصص من أسهم “الشياكة” يستوجب على مجموعة سدكو القابضة الالتزام بتعزيز ثقة المساهمين ويمهد الطريق للنمو. وضعنا خطة في المجموعة لتنويع استثماراتنا في الاسواق المزدهرة. نحن واثقون بأن كلا الطرفين سيحققان ايردات عالية من خلال هذه الشراكة الفعالة بإذن الله.”

 وقال وليد الأنديجاني: “نحن سعداء بانضمامنا الى مجموعة سدكو القابضة الشريك المثالي للنمو، حيث ستساهم الشراكة في إحداث نقلة نوعية في أعمالنا للمزيد من التوسعات القادمة. شراكتنا مع مجموعة سدكو القابضة  خطوة ايجابية وخيار مثالي”.وأضاف أيضًا: “أداء “الشياكة” الممتاز في السوق السعودية لأكثر من ثلاثه عقود كان كفيلا بترسيخ مكانتنا في السوق السعودي، لنصبح اليوم الخيار الأول للباحثين عن الجودة والتصاميم المميزة. نحرص دومًا على تقديم الأفضل من حيث جودة المنتجات والتصاميم التي تلبي مختلف الأذواق في السوق”.

 تجدر الإشارة الى أن  “الشياكة” بدأت نشاطها في العام 1971 تحت إسم “دنيا الاصواف” التي كانت تستورد اقمشة الملابس الرجالية الراقية، ما جعل منها إسمًا لامعًا في عالم الأقمشة الفاخرة.  ثم قامت بتغير إسمها إلى “الشياكة” في عام 1987 وبدأت في طرح وتقديم منتجات عصرية جديدة ومبتكرة تلبي حاجة مختلف الشرائح والأذواق في السوق السعودي. لدى” الشياكة” 32 صالة عرض للبيع بالتجزئة، وللشركة معارض خاصة بها في كل من جدة، الرياض، مكة، الطائف، جازان، خميس مشيط، محايل عسير وينبع مع وجود خطة توسعية لافتتاح معارض جديدة.

 ccxdr00001

SEDCO Holding Group, a leading Shariah-compliant private wealth management organization, acquired 40% in AlShiaka, the leading Saudi men’s outfitters specialized in designing and making men’s thobes

Anees Moumina, CEO of SEDCO Holding Group, and Walid Al Andijani, AlShiaka’s CEO, sealed the deal in Jeddah at one of AlShiaka’s flagship outlets on June 1st 2015

The partnership is expected to build on AlShiaka’s successful track record in the men’s thobes business in Saudi Arabia further. It will also utilize SEDCO Holding’s capital and expertise in corporate governance to drive the strategic growth of the company. This investment is in line with SEDCO Holding’s strategic approach to invest in viable new ventures in growth sectors in the region

 Commenting on the partnership, Anees Moumina, CEO of SEDCO Holding Group, said “investing in progressive enterprises and expanding our portfolio of direct investments is an important part of our investment strategy, and the partnership with AlShiaka is another display of our desire to extend our investment portfolio and expertise for the future growth and further advancement of our new partner”

Moreover, he said “our adherence to Shariah principles and our strength in corporate governance has proven of great value for SEDCO Holding Group to attract partners both locally and from the region”

Moumina explained that “buying into AlShiaka entails SEDCO Holding’s commitment to strengthen the confidence of shareholders in the management paving the way for growth.” He added: “We have set a plan at SEDCO Holding Group to target diverse investments and seize opportunities in prosperous markets. We are confident that both parties will acquire high revenues out of this active partnership”

Walid Al Andijani, AlShiaka’s CEO said: “We are also pleased to have found in SEDCO Holding Group the perfect partner for growth and transformation in our business and further expansions ahead. Our partnership with SEDCO Holding Group is a positive move and a prudent choice

He added “AlShiaka’s excellent performance in the Saudi market for more than three decades is enough proof to mark our presence today as the first choice for seekers of luxurious quality and distinct designs. We are always keen on providing the best quality in our designs to cater to various needs of different tastes in the market”

 AlShiaka was launched in 1971 under the name “Dunia Alaswaf Est.” which imported textiles for men’s thobes, and was a famous brand name in the world of high-end costumes. The company shifted its name to “AlShiaka” in 1987 and started introducing new innovative and fashionable products which caters towards different segments and diversified tastes within the Saudi market. AlShiaka now has 32 showrooms for retail purchasing across the Saudi market and this has positioned the company’s market share within the top three among its competitors in the Kingdom of Saudi Arabia. AlShiaka owns showrooms in Jeddah, Riyadh, Makkah, Madina, Taif, Jizan, Khamis Mushait, Maha’il Aseer and Yanbu; plans for further expansion



لا توجد تعليقات

اضف تعليقك