kkd4rt0001

مجموعة سدكو القابضة تؤكد الدور الرئيسي للمسؤولية الاجتماعية في تنمية الشباب

أكدت مجموعة القابضة سدكو – الشركة الرائدة في إدارة الثروات الخاصة المتوافقة مع الشريعة الإسلامية على الدور الحاسم للمسؤولية الاجتماعية للشركات في مجال تنمية الشباب.

وخلال مشاركتها في قمة المسؤولية الاجتماعية للشركات السنوي الـ12 الذي عقد في دبي في مايو في فندق العنوان دبي مارينا، أبرزت سدكو القابضة جهودها في توسيع نطاق المسؤولية الاجتماعية للشركات في تعزيز التنمية المجتمعية في المملكة العربية السعودية.

وبحضور أكثر من 150 من المتحدثين والخبراء في المسؤولية الاجتماعية للشركات الإقليمية والدولية، أكد عمرو باناجه، نائب الرئيس للعلاقات المؤسسية والتسويق في مجموعة سدكو القابضة، على أهمية المسؤولية الاجتماعية للشركات في توسيع مهارات الشباب ودورها في التعليم لبناء شباب قوي لديه الاستعداد للدخول بنجاح إلى سوق العمل، قائلًا: “وجودنا في هذه القمة يمنحنا الفرصة لتسليط الضوء على الجهود التي نبذلها مع غيرنا من المهنيين في مجال المسؤولية الاجتماعية للشركات”. وستكون المجموعة قادرة على التواصل جنبًا إلى جنب مع اللاعبين الرئيسيين لتطوير وتحسين المسؤولية الاجتماعية في جميع أنحاء المنطقة.

 وأضاف “هناك ثلاثة اتجاهات في الآونة الأخيرة عن كيف يمكن للمنظمات أن تتبنى الاستدامة وممارسات المسؤولية الاجتماعية للشركات في المنطقة. أولًا، علينا أن نركِّز على المشاريع المستدامة التي يكون لها تأثير، ثانيًا نسعى الى توقيع شراكات وتحالفات ذات أهداف مشتركة مع القطاعات العامة والخاصة ومؤسسات المجتمع المدني، وأخيرًا هناك نظرة أكثر شمولية تتضمن برامج ذات تأثير على المجتمع والبيئة، فضلا عن القوى العاملة”.

وفي حلقة نقاش حول “تطوير الشباب ورعاية القوى العاملة المستقبلية”، استعرض عمرو باناجه خبرته وأفكاره في تنمية الشباب من خلال بناء برامج متكاملة للمسؤولية الاجتماعية للشركات. وشدد على قيمة دراسة وتقييم فجوات التعليم وكذلك وضع وتنفيذ الحلول العاجلة التي ينبغي أن تؤدي إلى بناء قدرة فعالة نحو شراكات ناجحة بين الشركات والمؤسسات التعليمية. واستعرض باناجة تجربته مع برنامج  ريالي للوعي المالي الذي  يهدف إلى تحسين مهارات الشباب سواءً في العمل الوظيفي أو مستقبلا إذا كانت لديهم الرغبة في أن يصبحوا رواد  أعمال.

  وأشار عمرو باناجة الى التعاون مع وزارة العمل، ووزارة  والتعليم وكذلك تسليط الضوء على نجاح مجموعة سدكو في مجال التدريب بالفصول الدراسية وكذلك التعليم عبر الانترنت واستخدام شبكات التواصل الاجتماعي بمثابة منصة تعليمية تستهدف الشباب.

وعلاوة على ذلك، اقترح عمرو باناجه تصميم وإطلاق حملات مبتكرة لتحقيق أقصى قدر من التواصل مع الشباب وتقديم التأثيرات القابلة للقياس. وأشار إلى أنه من الأهمية تطوير مهارات مفيدة وواقعية وذلك لتزويد الشباب بأسس متينة في مواجهة العالم الحقيقي.

وتهدف القمة السنوية الـ12  لمنتدى المسؤولية الاجتماعية للشركات إلى بناء شراكات مفيدة وتسليط الضوء على المبادرات الرائدة في تزويد المنظمات بالأدوات العملية اللازمة التي تدفع نحو مستقبل مستدام لمجتمع الأعمال والمجتمع والبيئة.

وتناولت  نسخة هذا العام من القمة قضايا حيوية مثل بناء برامج المسؤولية الاجتماعية لتحسين أداء العمل والنمو، وتطبيق أفضل ممارسات المسؤولية الاجتماعية للشركات وتحويلها إلى نموذج مجدِ من الناحية المالية، وقياس الأثر الاجتماعي (SROI) وتقديم منظور متكامل لدور المسؤولية الاجتماعية للشركات في بيئات الشركات والمؤسسات والمشاريع الصغيرة والمتوسطة.

kkd4rt0001

SEDCO Holding Group – a leading Shariah-compliant private wealth management organization – underscored the crucial role of corporate social responsibility (CSR) in youth development

During its participation at the 12th Annual CSR Summit in Dubai held on May 18-21, 2015 at The Address Dubai Marina, SEDCO Holding highlighted its efforts in extending corporate social responsibility in the furtherance of community’s development in the Kingdom of Saudi Arabia

In the presence of more than 150 speakers and regional and international corporate social responsibility experts, Amr Banaja, VP of Corporate Communications and Marketing at SEDCO Holding Group, emphasized the importance of corporate social responsibility in expanding the youths’ skills and playing a role in education to build a solid generation that is ready to successfully enter the workforce, saying: “Our presence in this Summit grants us the opportunity to highlight our efforts among other professionals in corporate social responsibility”. The Group will be able to communicate side by side with major players to develop and improve social responsibility around the region”

He went on to say “there are three trends lately in how organizations are adopting sustainability and CSR practices in the region. First, we focus on sustainable projects that create an impact, secondly we seek and sign partnerships and alliances with common goals from the public and private sectors and institutions of the civil community, and lastly there is a more holistic view incorporating programs with impact on the community, the environment as well as the workforce”

In a panel discussion around ‘developing the youth and nurturing the future workforce’, Amr Banaja shared his expertise and thoughts around youth development emphasizing the need to build integrated CSR programs. He stressed the value of examining and evaluating the education gaps as well as creating and implementing immediate solutions that should result in building an effective capacity toward successful partnerships between corporations and educational institutions. He shared his experience of the Riyali financial literacy program that aims to improve the skills of youth both in their future employment or should they want to become entrepreneurs. Amr also shared his collaboration experiences with the Saudi Ministries of Labor and Education while shedding light on SEDCO’s success with, both, in classroom training as well as online education by using social media as an educational platform to reach youth

Moreover, Amr Banaja proposed designing and launching innovative campaigns to maximize engagement with the youth and deliver measurable impacts. He pointed out that it is crucial to develop useful and realistic skills so as to equip the youth with solid foundations in facing the real world

The 12th Annual CSR Summit was aimed at building beneficial partnerships and shedding light on pioneering initiatives to provide organizations with the required practical tools that drive a sustainable future for the business community, society and environment

This year’s edition of the Summit tackled vital issues such as building social responsibility programs to improve business performance and growth, applying the best practices of corporate social responsibility and turning it to a profitable model, measuring social impact (SROI) and providing a fully integrated perspective of the role of corporate social responsibility in companies, institutions and SMEs



لا توجد تعليقات

اضف تعليقك