Image00004

انطلاق الدورة الثامنة عشر لمعرض ” إنترسك دبي” للأمن والسلامة الأحد

كشفت “ميسي فرانكفورت الشرق الأوسط” خلال مؤتمر صحفي عقدته في مقرها في دبي صباح اليوم (الثلاثاء الموافق 12 يناير)، عن تفاصيل الدورة الـ 18 لمعرض “إنترسك – دبي 2016″، أكبر معرض عالمي للأمن والسلامة، الذي ينطلق الأحد المقبل تحت رعاية سمو الشيخ منصور بن محمد بن راشد آل مكتوم خلال الفترة من 17-19 يناير/كانون الثاني 2016 في مركز دبي الدولي للمؤتمرات والمعارض.

وأوضح المقدم جمال أحمد إبراهيم، مدير إدارة السلامة الوقائية، الدفاع المدني في دبي، وزار الداخلية، أوضح قائلا: “الدفاع المدني بدبي عازم على احتلال الصدارة في كافة مجالات الأنشطة بتطبيق الأحدث في تقنيات الحماية، الوقاية والتحكم، إضافة إلى آليات متكاملة لتحقيق رؤيتنا: أن تكون الإمارات واحدة من الدول الرائدة بالعالم على مستوى الأمن والسلامة”.

وتابع: “ووفق هذه الرؤية الاستراتيجية حقق الدفاع المدني مستويات تطويرية تنافسية عالمية في جميع خدماته ، وانتقل بنسبة 100% بخدماته القابلة للتطبيق الكترونيا. وفي إنترسك 2016 نستعرض تشكيلة واسعة من خدماتنا الذكية التي تتضمن نظام السلامة في المنازل الذكية ولوحة السلامة الشخصية وطائرة الاستكشاف ونظام قارئ المباني الذكي. كما نستعرض ركن المبتكرين ونعلن عن آخر تحديثات وتعديلات كود الإمارات للسلامة، إضافة إلى سلسلة من البرامج التدريبية والتطويرية الجديدة لأكاديمية الإمارات للدفاع المدني”.

وقال المقدم جمال: إن نحو 52 ألف مبنى تم ربطها آلياً بالدفاع المدني، مشيراً إلى سعي الإدارة لربط نحو 8 آلاف مبنى سنوياً خلال السنوات المقبلة.

وأشار إلى وجود مشروعين تعمل على تنفيذهما الإدارة، هما مشروع مراقبة معدات الدفاع المدني وتسجيلها والتأكد من استدامتها وسلامتها ومشروع ضبط مخالفات الدفاع المدني في المباني بطريقة آلية. وأضاف قائلا: “لقد أثمرت خطط الدفاع المدني المتكاملة ( التوعوية ، والوقائية ، والمكافحية ، والتدريبية ، والإدارية ) عن تحقيق إنجاز متميز بمكافحة حريق ( فندق العنوان ) ليلة رأس السنة، وحظيت كفاءة فرق الدفاع المدني وشركائنا ونتائج الحادث بإشادة من قيادتنا الرشيدة ومن كبار الخبراء والمختصين بخدمات الدفاع المدني داخل الدولة وخارجها.

ومن أجل إستدامة العمل المتميّز  يواصل الدفاع المدني العمل دون كلل ، بإستخدام أحدث التقنيات في خدماته ، للمساهمة في إنجاز متطلبات مشروع تحويل دبي إلى ( مدينة ذكية )  من خلال تطبيق ( خدمات ذكية ) في مختلف عملياته الرئيسية والمساندة.

ويشارك الدفاع المدني بدبي في هذه الدورة من المعرض بالعديد من الخدمات الذكية ضمن استراتيجية التحول الى الخدمات الذكية.

يشتد الطلب على حلول الأمن البدني مثل أجهزة التنبيه بالاقتحام، مراقبة الفيديو، الأقفال الالكترونية، حماية النطاق، أجهزة التنبيه بالأبواب، بروتوكولات مراقبة الدخول، كما أن نمو “أشياء الإنترنت” يعني زيادة في الأنظمة الأذكى المتصلة بالشبكات المتوفرة في السوق.

وتشير فروست آند سوليفان إلى أن شدة الاستثمارات ستصل ذروتها خلال العامين القادمين قبل 2020 حين يصل حجم الإنفاق على الأمن البدني إلى 10.2 مليار دولار مستحوذا على 10 % من السوق العالمي.

– إنترسك

سجلت الدورة الثامنة عشر للمعرض نموا في الحجم بنسبة 10 % مقارنة بدورة العام الماضي ويشارك في المعرض 1,290 عارض من 55 دولة على مساحة 50,000 متر مربع.

وصرح منظمو المعرض في ميسي فرانكفورت الشرق الأوسط أن إنترسك 2016 سيكون الأكثر تمثيلا على المستوى الدولي فضلا عن المشاركة الأكبر على الإطلاق من الشركات الإماراتية بنسبة نمو 8 % مقارنة بالعام الماضي بمشاركة 217 عارضا على مساحة 10,400  متر مربع.

وقال أحمد باولس الرئيس التنفيذي في ميسي فرانكفورت الشرق الأوسط: ” إن الاتجاهات الحديثة مثل “أشياء الإنترنت” لها تأثير كبير على صناعات الأمن والسلامة والوقاية من الحرائق حيث تصبح المنتجات والخدمات “ذكية” وأكثر اتصالا”.

وتابع: “وهذا هو الواقع الفعلي في دبي التي تستضيف معرض إنترسك للأمن والسلامة على مدار 17 عاما. وقد أصدر حاكمنا سمو الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم مؤخرا مرسوما بإنشاء مكتب مدينة دبي الذكية، وهو عبارة عن جهة حكومية لتسهيل جهود دبي لتحويل نفسها إلى أذكى مدينة في العالم”.

وأضاف قائلا: “ولذلك قدمنا قسم “البيوت الذكية” في دورة إنترسك 2016، وهي نقطة بداية لاستعراض التقنيات التي تدعم المباني الأذكى، الأكثر أمنا وكفاءة في استهلاك الطاقة على مستوى دبي، الإمارات والشرق الأوسط”.

ويعد قسم البيوت الذكية إلى جانب الأمن البدني وأمن النطاقات من أحدث الإضافات إلى الأقسام الرئيسية الخمس في إنترسك 2016 وهي الأمن التجاري، الحرائق والإنقاذ، السلامة والصحة، الأمن الوطني والشرطة، وأمن المعلومات.

سجل قسما الحرائق والإنقاذ، وأمن المعلومات أعلى معدل نمو سنوي حيث يشارك في قسم الحرائق والإنقاذ 374 عارضا بنمو سنوي في الحجم نسبته 27 %، فيما يشارك 40 عارضا في قسم أمن المعلومات ما يعني أن القسم سريع النمو المخصص لمكافحة التهديدات الالكترونية سجل نموا مضاعفا في عدد العارضين وكذلك المساحة.

ولا يزال الأمن التجاري هو أكبر الأقسام الفردية حيث يشارك فيه 543 عارضا كما تشهد أقسام الأمن البدني وأمن النطاقات (49 عارض)، السلامة والصحة (167 عارض)، الأمن الوطني والشرطة (99 عارض) تمثيلا واسعا أيضا.

واستطرد باولس قائلا: ” ليس هناك أي معرض تجاري آخر للأمن والسلامة والوقاية من الحرائق في أي مكان بالعالم يتميز بمثل هذه التوليفة الدولية من الشركات ومنهم أكدت 100 شركة على الأقل إطلاق منتجات جديدة مثل ماكينة دعم مكافحة الحرائق الأولى والوحيدة في العالم بالتحكم عن بُعد وأنظمة أمن البيوت الذكية باستخدام أحدث تقنيات أتمنية المباني”.

“تبلغ نسبة المشاركين في المعرض من خارج الإمارات 83 % إضافة إلى 37 من أفضل 50 مورد للحلول الأمنية في العالم منهم العشر الأفضل في العالم وبذلك يعد إنترسك حدثا عالميا بحق يمثل منصة تبادل المعرفة وتواصل الأعمال الرائدة لصناعات الأمن والسلامة والوقاية من الحرائق في العالم”.

كما حضر مؤتمر إنترسك 2016 اليوم ممثلون لشركاء المعرض الداعمين وهم المقدم جمال أحمد إبراهيم، مدير إدارة السلامة الوقائية، الإدارة العامة للدفاع المدني بدبي، وزارة الداخلية، المهندس عياد مشيخ، مدير مشروعات تطوير الأكاديمية، أكاديمية الإمارات للدفاع المدني.

وتشهد دورة إنترسك 2016 إضافات أخرى مثل جناح السلامة في تصميم المباني ضمن قسم الحرائق والإنقاذ، إلى جانب جناح مخصص للوظائف والمهن يضم الآلاف من المحترفين والشركات المهتمة بفرص عمل المختصين بالقطاع الأمني.

كما يتضمن حدث الأيام الثلاث سلسلة متخصصة من مؤتمرات الصناعة التي تقام بالتعاون مع شرطة دبي، الدفاع المدني بدبي، مؤتمر الصحة المهنية والسلامة الذي يقام يومي 17 – 18 يناير، فيما يقام مؤتمرا الحرائق في الشرق الأوسط وأمن البنية التحتية الهامة يومي 18 – 19 يناير.

ومن المتوقع أن يزور إنترسك 2016 أكثر من 28,000 تاجرا من 118 دولة، ليتجولوا في الـ 14 جناحا دوليا من كندا، الصين، ألمانيا، هونج كونج، إيطاليا، كوريا، باكستان، سنغافورة، تايوان، المملكة المتحدة، الولايات المتحدة، ولأول مرة تشارك أجنحة من فرنسا، جمهورية التشيك والهند.

Image00006

Dubai Civil Defence to showcase new ‘Smart Services’ at 18th edition of three-day event

Dubai, UAE: Spending on the Middle East physical security market is set to surge by 36 per cent in 2016, as infrastructure investment coupled with increased urbanisation fuels demand for equipment to protect critical assets and people, according to new research

Global analysts Frost & Sullivan estimated the regional demand for physical security equipment will be worth US$5.2 billion in 2016 compared to US$3.8 billion in 2015

Physical security solutions such as intruder alarms, video surveillance, electronic locks, perimeter protection, door alarms, access control protocols and identification systems are in high demand, while the rise of Internet of Things (IoT) will mean an increase in smarter and networked systems available in the market

According to Frost & Sullivan, the intensity of investment is expected to peak during the next two years toward 2020, when spending on physical security will reach US$10.2 billion, comprising 10 per cent of the global market

The figures were announced today at a press conference in the lead-up to Intersec 2016, the world’s leading trade fair for security, safety, and fire protection, taking place next week from 17-19 January at the Dubai International Convention and Exhibition Centre

The 18th edition of the three-day event will open 10 per cent larger than the previous year, featuring 1,290 exhibitors from 55 countries, and spanning 50,000sqm of exhibition space

According to organiser Messe Frankfurt Middle East, Intersec 2016 will be the most internationally representative ever, while UAE exhibitor participation is also at an all-time high, growing eight per cent over the previous year, with 217 exhibitors covering 10,400sqm of exhibition space

Ahmed Pauwels, CEO of Messe Frankfurt Middle East, said: “Trends such as the Internet of Things is having a significant impact on the regional security, safety and fire protection industries, where products and services are increasingly becoming interconnected and ‘Smart’

“This is especially true in Dubai – the home of Intersec for the last 17 years – where our ruler, His Highness Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum recently issued a decree to establish the Dubai Smart City Office, a new government body facilitating Dubai’s efforts to transform itself into the smartest city in the world

“With this in mind, we’ve introduced a new Smart Home section at Intersec 2016 as a starting point to showcase technologies that support smarter, safer, and more energy efficient buildings in Dubai, the UAE, and the wider Middle East

Smart Home along with Physical & Perimeter Security are the latest additions to the five other core sections at Intersec 2016 of Commercial Security, Fire & Rescue, Safety & Health, Homeland Security & Policing, and Information Security

The biggest growth year-on-year is recorded in the Fire & Rescue and Information Security sections; with 374 exhibitors, Fire & Rescue increased in size by 27 per cent year-on-year, while 40 exhibitors in Information Security means the fast-growing section dedicated to combating cyber threats has doubled in size in both exhibitor numbers and exhibition space

Commercial Security remains the largest individual section with 543 exhibitors, while Physical & Perimeter Security (49 exhibitors), Safety & Health (167 exhibitors), and Homeland Security & Policing (99 exhibitors) are also widely represented

Pauwels added: “There is no other security, safety, and fire protection trade show anywhere in the world with such a diverse international mix of companies, of whom at least 100 have officially confirmed new product launches, from the world’s first and only remote-controlled firefighting support machine, to smart home security systems using the latest building automation technologies

“With 83 per cent of exhibitors based outside of the UAE, and 37 of the world’s top 50 security solutions providers on-board – including, once again, the entire top ten – Intersec truly is a global event, and the world’s leading knowledge-sharing and business networking platform for anyone involved in safety, security, and fire protection

Also addressing the Intersec 2016 press conference today were representatives of the show’s supporting partners: Lt. col Jamal Ahmed Ibrahim, Director of Preventive Safety Department, General Directorate of Dubai Civil Defence, UAE Ministry of Interior; Eng. Aiad Mushaikh, Project Director of Academy Development, Emirates Civil Defence Academy

Lt. col Jamal Ahmed Ibrahim, said: “The Dubai Civil Defence is determined to be leaders in all fields of activity by implementing the latest in protection, prevention and control technologies, with integrated methodology that achieves our vision: For the UAE to be one of the world’s leading countries in terms of safety and security

“In accordance with this strategic vision, the Civil Defence has achieved globally competitive developmental levels across all its services, which are 100 per cent electronically applicable. At Intersec 2016, we will showcase a wide range of our smart services which include safety systems for smart homes; personal safety panels; exploration panels and intelligent buildings reader systems

“We will also showcase an Innovators Corner and announce the latest updates and modifications to the UAE Safety Code, along with a series of new training and development programmes of the Emirates Academy of Civil Defence Sciences in Dubai

Other new additions this year at Intersec 2016 include a Safety Design in Buildings Pavilion in the Fire & Rescue section, along with a dedicated Jobs & Careers Pavilion, bringing thousands of professionals together with specialist security-related recruitment companies

The three-day event will also feature a dedicated series of industry conferences held in cooperation with the Dubai Police and Dubai Civil Defence; the Occupational Health & Safety Conference will take place on 17-18 January, while the Middle East Fire Conference and the Critical Infrastructure Security Conference will both take place on 18-19 January

More than 28,000 trade buyers from 118 countries are expected to visit Intersec 2016, all of which will stop by the 14 country pavilions from Canada, China, Germany, Hong Kong, Italy, Korea, Pakistan, Singapore, Taiwan, UK, USA, and for the first time will see pavilions from France, the Czech Republic and India

Held under the patronage of His Highness Sheikh Mansoor bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum, Intersec is the flagship event of Messe Frankfurt’s global network of 11 security and safety shows, including Secutech in Taiwan,  Secutech India, Secutech Thailand, Secutech Vietnam, Intersec Buenos Aires, Seguriexpo Buenos Aires, TB Forum powered by Intersec in Moscow,  SecProTec East Africa powered by Intersec in Nairobi, Innosecure in Germany and the new Intersec Forum – Smart Security Conference in Frankfurt am Main

Image00005



لا توجد تعليقات

اضف تعليقك