ddf466940001

معارض هونغ كونغ التجارية تعزّز التجارة الثنائية بين هونغ كونغ والإمارات

تتمتع دولة الإمارات وهونغ كونغ بعلاقات تجارية ثنائية قوية تمتد لسنوات عدة وتشمل مجموعة متنوعة من المنتجات والخدمات. وإلى جانب المميزات التجارية التي تطرحها هونغ كونغ، يقوم “مجلس تنمية تجارة هونغ كونغ” (HKTDC) سنوياً بتنظيم أكثر من 30 معرضاً تجارياً بهدف استقطاب مشترين وموردين من اقتصاد كلا البلدين لتطوير أعمالهم التجارية.  

وفي هذا الإطار، أعلن السيد “عبد العزيز ناصر” العضو المنتدب في “مجلس تنمية تجارة هونغ كونغ” لمنطقة الشرق الأوسط، أن ستة معارض دولية تغطي صناعات الألعاب والدمى ومنتجات الأطفال والرضع والقرطاسية والأزياء والألماس والأحجار الكريمة واللألئ والمجوهرات، سيجري تنظيمها في هونغ كونغ خلال شهري يناير ومارس 2016، الأمر الذي من شأنه أن يوفر منصة مثالية للتجار والموردين من دولة الإمارات لتوسيع نطاق أعمالهم إلى أسواق جديدة.

والمعارض التجارية المقررة هي كالتالي: “معرض هونغ كونغ للألعاب والدمى” و”معرض هونغ كونغ لمنتجات الأطفال” و”معرض هونغ كونغ الدولي للقرطاسية” والتي ستعقد جميعها بشكل متزامن خلال الفترة من 11 إلى 14 يناير 2016، إضافة إلى “أسبوع هونغ كونغ لأزياء الخريف والشتاء” من 18 إلى 21 يناير 2016، و”معرض هونغ كونغ للألماس والأحجار الكريمة واللألئ” من 1 إلى 5 مارس 2016، و”معرض هونغ كونغ الدولي للمجوهرات” من 3 إلى 7 مارس 2016.

وأوضح “ناصر” أن المعارض التجارية الثلاثين التي نظمها “مجلس تنمية تجارة هونغ كونغ” على مدار العام الماضي (2015) استقطبت نحو 35،000 عارض وأكثر من 726،000 زائر من كافة أنحاء العالم. وأعرب عن تطلعه للترحيب بالمزيد من الشركات من دولة الإمارات الراغبة باستكشاف الفرص التجارية من خلال المشاركة في هذه المعارض.

وتحتل الإمارات المرتبة الـ 15 ضمن أكبر الشركاء التجاريين لدى هونغ كونغ. وخلال الشهور التسعة الأولى من العام الجاري، بلغ إجمالي حجم التجارة المتبادلة بين الجانبين 7،4 مليار دولار، حيث بلغت صادرات هونغ كونغ إلى الدولة 4،4 مليار دولار، فيما بلغت قيمة واردات الإمارات إلى هونغ كونغ 3 مليار دولار.

وتوفر المعارض التجارية منصة متكاملة لتسويق وتوريد المنتجات، كما تتيح فرص مناسبة للتجار للإطلاع على آخر المستجدات في السوق. وأضاف “ناصر”: “يتمتع مجلس تنمية تجارة هونغ كونغ بروابط وثيقة مع جميع الأطراف، ويسرّنا أن نلعب دوراً بارزاً في تعزيز وتقوية العلاقات الثنائية مع دولة الإمارات، بما يسهم في مواصلة تنمية الفرص التجارية بين الإمارات وهونغ كونغ”.

وينظم “مجلس تنمية تجارة هونغ كونغ” سنوياً أكثر من 30 معرضاً في هونغ كونغ، يشكّل بعضها أكبر 11 سوق من نوعه في آسيا، بما في ذلك معرض هونغ كونغ للألعاب والدمى وأسبوع هونغ كونغ لأزياء الخريف والشتاء، كما أن خمسة من هذه المعارض تعتبر الأكبر على مستوى العالم، وهي بالتحديد معرض هونغ كونغ الدولي للمجوهرات ومعرض هونغ كونغ للألماس والأحجار الكريمة واللألئ ومعرض هونغ كونغ للإلكترونيات (نسخة الخريف) وإلكترونيك آسيا، ومعرض هونغ كونغ الدولي للإضاءة (نسخة الخريف) وعالم الإضاءة الخارجية وإكسسوارات الإضاءة، ومعرض هونغ كونغ للهدايا، ومعرض هونغ كونغ لساعات اليد وساعات الجدران.

معرض هونغ كونغ للدمى والألعاب (11 _ 14 يناير 2016)

http://www.hktdc.com/hktoyfair

 

يعتبر معرض هونغ كونغ للدمى والألعاب، الحدث الأكبر المتخصص في صناعة الألعاب في آسيا وثاني أكبر معرض في العالم. وستقام فعاليات المعرض في مركز هونغ كونغ للمؤتمرات والمعارض، ويتوقع أن يستقطب نحو 2000 عارض من دول وأقاليم مختلفة حول العالم. وكانت دورة العام 2015 شهدت حضور أكثر من 42،000 مشتر، من بينهم 150 من دولة الإمارات.

وسيشهد المعرض هذا العام مشاركة المملكة المتحدة لأول مرة، بالإضافة إلى الأجنحة الأخرى بما في ذلك البرّ الرئيسي الصيني، وإندونيسيا، وكوريا، وإسبانيا، والتايوان، وتايلند، وعالم الدمى، وذلك لعرض مجموعة شاملة من فئات المنتجات.

ومن بين أبرز الردهات في المعرض منطقة الدمى التقنية الذكية، التي تضم دمى مبتكرة تجمع بين العناصر التقليدية والمزايا والتطبيقات التقنية. وقد جرى مضاعفة حجم الردهة لاستيعاب مجموعة أوسع من العارضين مع تكنولوجيات متقدمة مثل تقنيات الواقع المعزز (AR)، اتصالات المدى القريب (NFC) والتي توفر تجربة لعب ممتعة.

وقد شهدت منطقة “عالم الرياضات” إقبالاً كبيراً عند إطلاقها في دورة العام 2015، وسوف تضم مجموعة واسعة من السلع الرياضية وتجهيزات الملاعب. كما ستحتضن هذه المنطقة عروض حية لألعاب رياضية مختلفة بما في ذلك ركوب الدراجات الهوائية، كرة القدم، والقفز على الحبل، والتي من المؤكد أن تثري تجربة التوريد لدى المشترين.

ويتخصص جناح Kidult World، إحدى الأجنحة المميزة في المعرض، بالدمى المتطورة التي تم ابتكارها للبالغين، بما في ذلك منتجات السحر والهوايات، وألعاب الإثارة والحرب، والتماثيل الصغيرة.

 

معرض هونغ كونغ لمنتجات الأطفال (11 – 14 يناير 2016)

http://www.hktdc.com/hkbabyfair

 تستقطب النسخة الـ7 من معرض منتجات الأطفال أكثر من 500 عارض، بما في ذلك عارضين يشاركون لأول مرة من كندا وروسيا وكوريا. حيث يوفر المعرض منصة شاملة ومتكاملة للتوريد، وقد شهدت نسخة العام الماضي مشاركة قياسية، من خلال حضور ما يزيد عن 27,000 مشتر من جميع أنحاء العالم، بينهم 100 مشتر من دولة الإمارات.

ومن أجل تعزيز تجربة المشترين، تم تصميم ردهات متنوعة لمختلف فئات منتجات الأطفال، منها على سبيل المثال، مستلزمات ومفروشات أسرّة الأطفال، أزياء الأطفال، منتجات غذائية ومستحضرات رعاية صحية للأطفال، منتجات الرضاعة، لوازم الحضانة والأمومة، عربات أطفال وغيرها من المنتجات الأخرى.

وتعتبر ردهة ألعاب الأطفال والأنشطة من أكثر الردهات أهمية بالنسبة للزوار، وهي تضم مجموعة شاملة من الأدوات والمستلزمات التعليمية والتثقيفية والكتب للأطفال والرضع. وفي هذا الإطار، سيضم “براند نيم جاليري”، المنصة المتطورة للسلع الممتازة وتشكيلات المنتجات الراقية، أكثر من 40 ماركة لمنتجات فاخرة تتسم بتصاميم متقنة وجميلة. ومن بين هذه الماركات المشهورة Bellini، Childwood، Goodbaby، Joovy و Inglesina.

 معرض هونغ كونغ الدولي للقرطاسية (11-14 يناير 2016):

http://www.hktdc.com/fair/hkstationeryfair-en/

 ستعقد النسخة الـ16 من معرض هونغ كونغ الدولي للقرطاسية، بالتزامن مع معرض هونغ كونغ للدمى والألعاب ومعرض هونغ كونغ لمنتجات الأطفال.

ومن المتوقع أن يستقبل المعرض أكثر من 200 عارض دولي من جميع أنحاء العالم، بما في ذلك هونغ كونغ، البر الرئيسي الصيني، الجزر العذراء البريطانية، ماليزيا، فرنسا، اليابان، فيتنام، اليونان والولايات المتحدة. كما ستتشارك كل من كوريا وتايوان وتايلاند في جناح ضخم، لاستعراض المنتجات المبتكرة والكشف عن أحدث اتجاهات السوق في هذا المجال. وقد حضر دورة العام 2015 من المعرض ما يزيد على 20000 مشتر.

 وقد تم تأسيس خمس ردهات جديدة، بما في ذلك “دي آي واي سبلايز”، و”غيفت ستيشنري”، “كيدز آند سكول”، بين آند بيبر”، و”سمارت اوفيس”، وذلك بهدف توفير منصة توريد متكاملة وفعالة للمشترين الدوليين.

 أسبوع هونغ كونغ لأزياء الخريف والشتاء (18 – 21 يناير 2016)

http://www.hktdc.com/fair/hkfashionweekfw-en

 يعتبر أسبوع هونغ كونغ لأزياء الخريف والشتاء الحدث الأكبر المتخصص في صناعة الأزياء في آسيا، حيث يستقطب الحدث في دورته الـ 47 لعام 2016 مشاركة من نحو 1500 عارض وعلامة تجارية عالمية لتسليط الضوء على أحدث تشكيلات منتجاتهم للمواسم القادمة. وقد شهدت دورة العام السابق حضور أكثر من 22000 مشتر إلى المعرض.

وقد تم تصميم أكثر من 10 ردهات ذات مفاهيم مختلفة لتلبية مختلف متطلبات المشترين. وقد تم حديثاً إنشاء ردهتين لأزياء السيدات والألبسة الصوفية بهدف تقوية مكانة المعرض لتلبية رغبات السيدات من الأزياء والملابس الشتوية. كذلك تم إنشاء ردهة ملابس الأطفال والرضّع بهدف مواكبة نمو صناعة الألبسة. وتتضمن ردهاتنا الخاصة “الملابس الرياضية والسباحة”، “قماش الكاشمير والصوف”، “إمبوريوم دي موديل” وغيرها الكثير.

 معرض هونغ كونغ للألماس والاحجار الكريمة واللألئ (1 _ 5 مارس 2016)

www.hktdc.com/hkdgp

 معرض هونغ كونغ للمجوهرات ( 3 _ 7 مارس 2016)

www.hktdc.com/hkjewelleryshow

 بعد النجاح الهائل الذي حققته الدورة السابقة، تفتتح النسخة الثالثة من معرض هونغ كونغ للألماس والأحجار الكريمة واللألئ أبوابها من 1 إلى 5 مارس 2016 في مركز آسيا ورلد، في حين ستقام فعاليات النسخة الـ33 من معرض هونغ كونغ الدولي للمجوهرات الذي ينظمه “مجلس تنمية تجارة هونغ كونغ” خلال الفترة من 3 إلى 7 مارس 2016 في مركز هونغ كونغ للمؤتمرات والمعارض. ويشكّل المعرضان التجاريان أكبر سوق للمجوهرات في العالم. ومن المتوقع أن يستقطب المعرضان نحو 4400 عارض. 

 ردهة الطلبيات الصغيرة: خيار بديل للتوريد

يميل المشترون في الوقت الحاضر إلى شراء كميات صغيرة ليتم بيعها خلال مدة زمنية قصيرة من أجل تقليل المخزون وتوفير التكاليف التشغيلية. ومع أخذ ذلك في الحسبان، سيستمر “مجلس تنمية تجارة هونغ كونغ” بإنشاء منطقة مخصصة للطلبيات الصغيرة، لتشكل منصة مناسبة للمشترين الراغبين في طلب كميات صغيرة تتراوح بين 5 إلى 1,000 قطعة.

تتوفر خدمة الطلبيات الصغيرة أيضاً على موقع smallorder.hktdc.com، مع خاصية الدفع الفوري عن طريق PayPal ويتم توفير ترتيبات الشحن لمنتجات مختارة.

وقد حصلت منطقة “الطلبيات الصغيرة” على جائزة التسويق لعام 2013 من قبل المنظمة الدولية لصناعة المعارض UFI، والتي تكرّم التميّز وفاعلية الردهات التجارية في الربط بين الموزعين والمشترين الدوليين.

 لمحة عن “مجلس تنمية تجارة هونغ كونغ” HKTDC:

مجلس تنمية تجارة هونغ كونغ HKTDC هو هيئة قانونية تأسست عام 1966. ويعد هذا المجلس ذراع التسويق الدولية للتجار والمصنعين ومزودي الخدمات في هونغ كونغ. ويملك المجلس أكثر من 40 مكتباً في جميع أنحاء العالم، بما في ذلك 13 مكتباً في البر الرئيسي الصيني، ويهدف إلى تعزيز مكانة هونغ كونغ كمنصة للأعمال التجارية مع الصين وآسيا. كما ينظم المجلس المعارض التجارية والبعثات التجارية وذلك لتزويد الشركات، لا سيما الشركات الصغيرة والمتوسطة الحجم، بالفرص التجارية في البر الرئيسي والأسواق الخارجية، فضلاً عن توفير المعلومات التجارية عن طريق المنشورات، والتقارير البحثية وعبر الانترنت.

ddf466940001

Hong Kong and UAE have enjoyed robust bilateral trade relations on a range of products and services over the years. Adding to the Hong Kong’s business advantages, Hong Kong Trade Development Council (HKTDC) organises more than 30 exhibitions each year to bring together buyers and suppliers from both economies to develop their business

Mr. Abdul Aziz Nasser, Deputy Director, Middle East, HKTDC announced here today that six international fairs covering toys, baby products, stationery, fashion, diamond, gem & pearls and jewellery industries will be held in Hong Kong in the coming January and March, which will offer ideal platforms for traders and suppliers from UAE to expand their businesses into new markets. The fairs are as below 

  • HKTDC Hong Kong Toys & Games Fair (11-14 January)
  • HKTDC Hong Kong Baby Products Fair (11-14 January)
  • HKTDC Hong Kong International Stationery Fair (11-14 January)
  • HKTDC Hong Kong Fashion Week for Fall/Winter (18-21 January)
  • HKTDC Hong Kong International Diamond, Gem & Pearl Show (1-5 March)
  • HKTDC Hong Kong International Jewellery Show (3-7 March)

Abdul said that in 2015, HKTDC’s some 30 fairs attracted about 35,000 exhibitors and over 726,000 visitors from all over the world. He looked forward to welcoming more UAE corporations to explore business opportunities through exhibitions of HKTDC. He also highly encouraged all buyers, distributors and retailers from UAE to come to Hong Kong for sourcing. “The HKTDC fairs, well-known for their internationality and product diversity, will offer traders a world of business opportunities.” said Adbul

The UAE is Hong Kong’s 15th largest trading partner. In the first nine months of 2015, the total trade value between the two places reached USD7.4 billion, with Hong Kong’s export to UAE reaching USD4.4 billion, and import value from UAE USD 3 billion

Supported by a combination of international quality exhibitors and buyers, the fairs offer a one-stop marketing and sourcing platform, and represent prime opportunities for traders to gather the latest market intelligence. “We are in close ties with each other. Hong Kong Trade Development Council (HKTDC) is delighted to give a hand to boost trade and strengthen this bilateral relation. With our concerted effort, I’m sure more trade opportunities will continuously be developed between Hong Kong and UAE.” said Abdul 

Each year, HKTDC organises more than 30 exhibitions in Hong Kong, from which form the eleven largest marketplaces of their kind in Asia, including Hong Kong Toys & Games Fair and Hong Kong Fashion Week for Fall/Winter; five are the largest in the world, namely the Hong Kong International Jewellery Show cum the Hong Kong International Diamond, Gem & Pearl Show; Hong Kong Electronics Fair (Autumn Edition) cum electronic Asia; Hong Kong International Lighting Fair (Autumn Edition) cum World of Outdoor Lighting & Lighting Accessories; Hong Kong Gifts & Premium Fair; and Hong Kong Watch & Clock Fair

Portfolio of the January and March Fairs

HKTDC Hong Kong Toys & Games Fair

11-14 January 2016

http://www.hktdc.com/hktoyfair

 

The Toys & Games fair is the largest event of its kind in Asia and the second largest in the world. In 2016, HKTDC Hong Kong Toys & Games Fair will be held from 11-14 January at Hong Kong Convention and Exhibition Centre, and expecting about 2,000 exhibitors from different countries and regions from the world. In the 2015 edition, more than 42,000 buyers attended the fair, in which over 150 of them came from UAE

The fair this year features the debut of the UK pavilion, with other pavilions including the Chinese mainland, Indonesia, Taiwan, Korea, Spain, Thailand and World of Toys, showcasing a comprehensive range of product categories

Highlighted zones include the Smart-Tech Toys, featuring innovative toys that combine traditional elements with tech features and apps. The size of the zone has been doubled to incorporate a wider range of exhibits with advanced technologies like Augmented Reality (AR), Near Field Communication (NFC) that offer exciting play experience

World of Sports was a hit on debut in 2015 and it will return with a wide range of sporting goods as well as playground facilities. This zone will feature performance and demonstration of different sports games, including artistic cycling, juggling, artistic football and rope skipping, which will definitely enrich buyers’ sourcing experience

Another popular zone is the Kidult World that covers sophisticated products created for grown-ups, including magic Items, hobby goods, action & war games, models and figurines designed for grown-ups

HKTDC Hong Kong Baby Products Fair

11-14 January 2016

http://www.hktdc.com/hkbabyfair

 

Entering its 7th edition, the HKTDC Hong Kong Baby Products Fair is poised to offer a one-stop comprehensive sourcing platform for the industry. The 2016 Hong Kong Baby Products Fair is expecting over 500 exhibitors, including first-time exhibitors from Canada and Russia, as well as the debut of Korean Pavilion. The previous edition featured a record-breaking of more than 27,000 buyers from all over the world, in which about 100 of them came from UAE

To optimise buyers’ sourcing experience, various theme zones are designed according to different baby products categories. They include Baby Bedding Items and Furniture, Baby Fashion Avenue, Baby Food and Healthcare Products, Feeding, Nursery and Maternity Products, Strollers and Gear and more, representing a complete spectrum of baby-related products

Baby Toys & Activity is one of the most popular zones among visitors, covering a comprehensive range of educational tools, equipment and books for toddlers. Brand Name Gallery, a sophisticated platform for premium goods and designer collections, will feature over 40 brands, namely Bellini, Childwood, Goodbaby, Joovy and Inglesina 

HKTDC Hong Kong International Stationery Fair

11-14 January 2016

http://www.hktdc.com/fair/hkstationeryfair-en/

The 16th edition of Hong Kong International Stationery Fair will be held concurrently with the Toys & Games Fair and the Baby Products Fair

In 2016, the fair will welcome over 200 international exhibitors from all over the world, including Hong Kong, the Chinese mainland, the British Virgin Islands, Malaysia, France, Japan, Vietnam, Greece and the United States. Korea, Taiwan and Thailand will stage group pavilions, showcasing innovative products and unveiling the latest market trends. In 2015, over 20,000 buyers have attended the fair

Five product zones are established, including “DIY Supplies”, “Gift Stationery”, “Kids & School”, “Pen & Paper” and “Smart Office”, providing an effective one-stop sourcing platform for international buyers

HKTDC Hong Kong Fashion Week for Fall / Winter

18-21 January 2016

http://www.hktdc.com/fair/hkfashionweekfw-en

The 47th edition HKTDC Hong Kong Fashion Week for Fall/Winter is the largest fashion fair in Asia. In 2016, it is expecting about 1,500 worldwide exhibitors and international brands to showcase their latest collections for the coming seasons. In the previous edition, there were over 22,000 buyers visited the fair 

More than ten zones with various themes are designed to fulfill buyers’ different demand. “Women’s wear” and “Knitwear” zones are newly established to strengthen their position to cater for the strong desire for ladies wear and winter garments; “Infant & Children’s Wear” Zone has been established to ride on the major growth driving force in the clothing industry; Other special zones include “Activewear & Swim Wear”, “Cashmere & Wool”, “Emporium de Mode” and more

A series of fashion shows including house shows, Designers’ Collection Shows and fashion parades will be held during the fair as a platform for designers to introduce their brands to the international market. Past winners and finalists of the Hong Kong Young Fashion Designers’ Contest (YDC) will feature their collections at Fashionally Men’s Collection and demonstrate their creativity to buyers from around the world

“World Boutique, Hong Kong”, which has taken place together with the Hong Kong Fashion Week for Fall/Winter in previous years, has renamed as CENTRESTAGE. It will be rescheduled to 7-10 September in 2016, to better align with the international fashion calendar. It is designed to be a dedicated marketing platform for international and regional brands, ready-to-wear and designer labels to showcase their collections, targeting regional fashion media, buyers and invited consumers

HKTDC Hong Kong International Diamond, Gem & Pearl Show

1-5 March 2016

www.hktdc.com/hkdgp

HKTDC Hong Kong International Jewellery Show

3-7 March 2016

www.hktdc.com/hkjewelleryshow

Following the tremendous success in last edition, the 3rd edition of HKTDC Hong Kong International Diamond, Gem & Pearl Show will open its door from 1-5 March 2016 at the AsiaWorld-Expo, while the 33rd edition of HKTDC Hong Kong International Jewellery Show will take place from 3-7 March 2016 at the Hong Kong Convention & Exhibition Centre. The two fairs form the world’s largest jewellery marketplace.

Around 4,400 exhibitors are expected to gather at the twin shows in 2016, with some 30 pavilions set up to strengthen its position as the world’s largest international jewellery marketplace. In 2015, the two fairs welcomed a record-breaking number of over 76,000 visitors, in which over 400 of them came from UAE

In Diamond, Gem & Pearl Show, Rough Stones & Minerals will be making its debut at the show. Hall of Fine Diamonds shows carat-size loose diamonds to best advantage as well as provides a discreet trading ambience. Treasures of Nature features a rich source of precious stones in many different cuts. Treasures of Ocean features a wide variety of quality pearls

The Jewellery Show features eight special zones for key market segments to meet buyers’ needs and targets. Wedding Bijoux and T-GOLD+METS pavilion, making their debut at the fair, features international professional jewellery and watch making machinery, equipment, technology and supplies. Besides, Hall of Fame brings together top-tier international brand names in a prestigious and elegant setting. Hall of Extraordinary is an elite section exclusively for high-end fine jewellery pieces. World of Glamour highlights the expertise in jewellery manufacturing of Hong Kong-based exhibitors. Antique & Vintage Jewellery Galleria showcases the glamour of classic jewellery from bygone times. Treasures of Craftsmanship features carvings from precious/semi-precious stones, gold or silver decorative items, precious ornaments and jewelled accessories 

Small-Order Zone: An alternative sourcing choice

Nowadays, buyers incline to purchase in small orders with quick turnaround time to reduce stock and save operational costs. In view of this, HKTDC will continue to set up Small-Order Zone to serve as the convenient platform for buyers to source in smaller lots ranging from 5 to 1,000 pieces

The Small-Order Zone is also online, at smallorder.hktdc.com, with instant payment via PayPal and shipping arrangements available for select products

Small-Order Zone was awarded the UFI Marketing Award 2013, which recognises the Zone’s effectiveness in connecting global distributors and buyers

About the HKTDC
A statutory body established in 1966, the Hong Kong Trade Development Council (HKTDC) is the international marketing arm for Hong Kong-based traders, manufacturers and service providers. With more than 40 global offices, including 13 on the Chinese mainland, the HKTDC promotes Hong Kong as a platform for doing business with China and throughout Asia. The HKTDC also organises trade fairs and business missions to provide companies, particularly SMEs, with business opportunities on the mainland and in overseas markets, while providing information via trade publications, research reports and online



لا توجد تعليقات

اضف تعليقك