anv15200001

بيت. كوم يتعاون مع الفرق الإقليمية ’طرب على الحطب‘ و’أبناء يوسف‘ في حملة مبتكرة تحتفل بالشغف والاجتهاد وتشجع المشاركة والحوار

احتفالاً بالشغف، والإبداع والاجتهاد في العمل، أطلق بيت.كوم مؤخراً حملة مجتمعية مبتكرة تحتفل بمرور 15 عاماً على تأسيسه، بالتعاون مع فرقة ’طرب عالحطب‘ الأردنية التي تتميز بقدرتها على الغناء دون استخدامها للآلات الموسيقية، وفرقة الهيب هوب الكويتية ’أبناء يوسف‘.

 تتميز الفرقتان بسمات فريدة أهمها القدرة على مشاركة قصة حياتهم ومسيرتهم المهنية باستخدام الموسيقى. ومن خلال الأغنية التي أدتها، تكرّم ’طرب عالحطب‘ كل شخص يجتهد للقيام بما يحب، بينما تحتفل فرقة “أبناء يوسف” بالوظائف المختلفة عبر موسيقى الهيب هوب. ويدعو الفيديو الخاص بكل منهما المشاهدين لإضافة لمستهم الخاصة عبر كتابة قصصهم بأنفسهم باستخدام منصة صممها بيت.كوم خصيصاً لهذا الغرض.

 وصرّح ربيع عطايا، المدير التنفيذي في بيت.كوم: “إن تاريخ بيت.كوم غني بالقصص المتميزة. ومنذ اطلاق شركتنا، ساهمت الملايين من القصص في تعزيز نجاحنا ونمونا، ويسجّل العام 2015 مرور 15 عاماً على انطلاق قصة بيت.كوم.” وأضاف: “لقد عملنا بجد منذ بداياتنا في العام 2000، وتمكنا من التطور من موقع توظيف بسيط إلى منصة التوظيف الرائدة في منطقة الشرق الأوسط اليوم. ولقد ساعدنا أكثر من 22 مليون شخص على تطوير مسيرتهم المهنية والشخصية. هذه هي قصتنا. واحتفالاً بها، يسرنا الإعلان عن مشروع #شو_قصتك، الذي يحتفل أيضاً بقصص ملايين الأشخاص المسجلين على موقع بيت.كوم. وهدفنا هو مساعدة هؤلاء في نشر قصصهم المهنية والشخصية. نحن متحمسون للغاية للاستمرار بالتعاون مع أشخاص مبدعين لديهم قصص نجاح ملهمة، ابتداءً من فرقتي أبناء يوسف وطرب عالحطب.”

وبالنيابة عن فرقة ’طرب عالحطب‘ التي وصلت إلى المراحل النهائية في برنامج ‘Arab Got Talent‘، قالت جنى زين الدين، المنتجة التنفيذية: “نحن سعداء جداً بالتعاون مع بيت.كوم. وسعادتنا لا تقتصر على حقيقة أن كل واحد منا عمل بجهد للوصول إلى ما نحن عليه الآن فحسب، بل لأننا أيضاً نؤمن بروح الحملة. ففرقتنا تضم مصممين معماريين، وصيادلة، ومهندسين، وأطباء نفسيين، ومخرجين، وممثلين، وموسيقيين، ولقد حاولنا أن نظهر ذلك بشكل واضح في الفيديو. نحن نعشق ما نقوم به حقاً، وهذا هو سبب نجاحنا واستمرارنا. لذلك شعرنا بحماس بالغ عندما تواصل بيت.كوم معنا وطلبوا منا إعداد فيديو يعكس مدى شغفنا بعملنا. وفضلاً عن ذلك، نحن نؤمن بالرسالة التي مفادها: لا تسمح لأحد غيرك بكتابة قصتك. كن مؤمناً برؤيتك وقدراتك، وتعاون مع أشخاص يؤمنون بما تؤمن به، واتبع حدسك دائماً. ولا تخف من خوض المخاطر مهما كانت النتائج. أخطاؤنا هي ما يعلمنا أهم الدروس، وبهذه الطريقة نستمر بالنمو والنجاح.”

 ومن خلال تحديهما للوضع الراهن في الكويت في ما يتعلق بخيارات العمل غير الاعتيادية التي اتخذوها، يعتبر كل من يعقوب الرفاعي وشقيقه الأصغر عبد الرحمنمثالاً للإبداع والابتكار في حملة بيت.كوم. حيث قام الموقع بإعطائهما شرحاً مبسّطاً لإيصال الرسالة المتعلقة بأهمية سرد قصص النجاح، وقد نجحوا في القيام بذلك بطريقة متميزة ومبتكرة.

 وقال يعقوب من فرقة أبناء يوسف: “عندما تواصل معنا بيت.كوم للمرة الأولى شعرنا بإطراء كبير، ففرصة العمل مع شركة مرموقة مثل بيت.كوم لا تأتي كل يوم. لقد عملنا على الحملة بكل إخلاص لأننا مُنحنا حرية التحكم بالعملية الإبداعية في ما يتعلق بالكلمات والفيديو. واستطعنا أن نروي قصتنا ورؤيتنا حول العمل في هذه المنطقة. نحن لا نزال في طور التعلّم والبحث، ولكننا نسعى جاهدين للتطوّر والتركيز فيما نعمل. ونتمنى أن يكون هذا الفيديو مصدر إلهام للآخرين لمشاركة قصص نجاحهم على بيت.كوم.”

 ويجدر الذكر بأن بيت.كوم أمضى 15 عاماً في توفير الوظائف، وتسهيلعملية التواصل بين الشركات والباحثين عن عمل، وتمكينهم من إيجاد الفرص المناسبة لهم في سوق العمل بالمنطقة. واحتفالاً بهذه المحطة المتميزة في مسيرته، يسعى بيت.كوم من خلال هذه الحملة إلى تسليط الضوء على الأحلام والطموحات والأهداف التي يسعى الناس لتحقيقها على اختلافهم الثقافي والمهني والشخصي. كما جاءت الحملة لتشجع الجميع على مشاركة قصصهم على بيت.كوم. وباستخدام الهاشتاغ #شو_قصتك، يستطيع الناس في كافة أنحاء المنطقة مشاركة نجاحاتهم والتحديات التي تواجههم على مواقع التواصل الإجتماعي.

 وختم ربيع عطايا قائلاً: “لقد استغرق مشروع #شو_قصتك أشهراً طويلة من التخطيط والإعداد. ويدور موضوع الحملة حول التعاون، لذا فقد تضمنت حفلات متنوعة بالتعاون مع الفرق المشاركة، ووكالات الإنتاج، وصنّاع الأفلام، والمخرجين، إضافة الى موظفي بيت.كوم من أقسام مختلفة. وتدور حملة الفيديو حول حكاية أبناء يوسف وطرب عالحطب. أما بالنسبةللحملة المطبوعة وتلك الخاصة بمواقع التواصل الاجتماعي، فهي تعمل على تسليط الضوء على قصص متنوعة لأشخاص من مختلف أنحاء منطقة الشرق الأوسط. وختاماً، #شو_قصتك هي ثمرة الإبداع، والاجتهاد في العمل والشغف. وهي تتماشى مع رؤيتنا في بيت.كوم التي تتمثل في تمكين الأشخاص ومساعدتهم على كتابة قصصهم بأنفسهم، بدءاً من مسيرتهم المهنية. ونهدف، من خلال هذه الحملة، الى تزويد الباحثين عن عمل وغيرهم بالأدوات التي تمكّنهم من كتابة قصة ناجحة، ومشاركة تلك القصة في الأماكن المناسبة والتعرّف على أشخاص قد يتمكنون من المساهمة في تغيير حياتهم بالكامل.”

 يدعو بيت.كوم الجميع لمشاركة قصصهم من خلال زيارة الموقع http://bayt.com/whatsyourstory. ويمكن للفنانين المهتمين بالظهور في حملة #شو_قصتك التواصل مع بيت.كوم أيضاً.

anv1500001

Paying homage to passion, creativity and hard work, Bayt.com has launched a community campaign to celebrate 15 years in the business of building careers, in collaboration with Jordanian a cappella band “Tarab 3al 7atab” and Kuwaiti hip-hop crew “Sons of Yusuf”

The two groups share their rich life and career stories using music as a platform. “Tarab 3al 7atab” pay homage to those who do what they love; while the two Kuwaiti brothers celebrate various careers through hip hop. Both videos invite audiences to add to the conversation and be the writers of their own story through a custom platform provided on bayt.com

“Bayt.com’s history is full of stories. Since we started, millions and millions of stories have fueled our progress,” said Rabea Ataya, CEO, Bayt.com. “2015 marks Bayt.com’s 15-year story. We’ve been working very hard since we started in 2000. Evolving from a simple job site, Bayt.com is now the leading multi-dimensional career platform in the Middle East, and we help over 22 million people improve their careers and livelihoods. That’s our story. To celebrate, we are really excited about the #WhatsYourStory campaign, which also celebrates the fact that millions of people on Bayt.com also have their own stories to tell. Our goal is to help them showcase their personal career stories, the journeys of a lifetime. We are also eager to continue to collaborate and create with individuals with particularly inspiring careers, starting with Sons of Yusuf and Tarab 3al 7atab”

Speaking on behalf Tarab 3al 7atab – ‘Arabs Got Talent’ semi-finalists — Executive Producer Jana Zeineddine said: “We really enjoyed this collaboration with Bayt.com, not only because each one of us has worked really hard to be where we are today, but because we believe in the philosophy of the campaign. We are architects, pharmacists, engineers, psychologists, theatre directors, performers and musicians, and we tried to show that in the video. We truly love what we do, and that’s why we do it, so when Bayt.com asked us to conceptualize a music video that reflects a passion for your work, and working together, we were immediately excited. We also believe in the message: do not let anyone else write your own story. Believe in your vision and your abilities, collaborate with like-minded people and always follow your instincts. Also, never be afraid to take risks – no matter what the outcome. We learn the most from our mistakes. That’s how one grows”

Challenging the status quo in the Gulf in terms of an unusual career choice, Ya’koob and his younger brother Abdul’Rahman Al-Refai were the perfect creative partners for Bayt.com’s creative venture. The number one recruitment company in the Middle East gave the Sons of Yusuf a simple brief. They wanted the artists to relay the message of the importance of telling one’s own unique story, and to do so in a very relatable and organic manner

“When Bayt.com first approached us, we were extremely excited. It’s not every day that we’re asked to do what we love for a regional brand. We went for it wholeheartedly because we were given complete creative control over the lyrics and the direction of the video. We are able to tell what is essentially our own story and our views on work in the region. We’re still learning, still searching but we’re staying focused. We hope that this video is an inspiration to others to share their own story with Bayt.com,” said Ya’koob of Sons of Yusuf

Bayt.com has been in the business of building careers, facilitating social interactions between recruiters and professionals, and enabling the region’s workforce to carve their desired niche in the regional job market for 15 years. To celebrate this impressive milestone, the recruitment platform’s aim was to portray in this career and lifestyle campaign that every regional stakeholder in light of their varied cultural and career and lifestyle characteristics and multi-faceted dreams and ambitions and objectives has a unique story to tell and to encourage them to share it with peers and employers on Bayt.com. Using the hashtag #WhatsYourStory, audiences from around the region can share their success and challenges across social media platforms

“#WhatsYourStory took months of dreaming and teamwork and engineering,” continues Ataya. “The spirit of the campaign is one of collaboration, so it involved various parties, including the bands, production agencies, filmmakers, directors, and people across different departments in our own organization. The video campaign revolves around the stories of Sons of Yusuf and Tarab 3al 7atab. Additionally, we have a social media and print campaign that captures the stories of various people from the Middle East. Ultimately, #WhatsYourStory is a celebration of creativity, hard work, and passion. It is in line with our mission at Bayt.com is to empower people to write the life story they want, starting with their career. We’re here to give them the tools to make a good story. To help them share that story in all the right places. To introduce them to the people who may change their life”

 

People are invited to share their story with Bayt.com by visiting http://bayt.com/whatsyourstory. Artists interested in collaborating as a part of the #WhatsYourStory series can also get in touch with Bayt.com

anv15200001



لا توجد تعليقات

اضف تعليقك