ddde040001

“ريزرفد” تفتتح أول متاجرها في المملكة وتثري سوق الموضة السعودي بالأزياء الأوروبية العصرية

يعتبر قطاع الملابس الجاهزة في المملكة من بين الأكبر على مستوى المنطقة، خاصة من حيث القوة الشرائية العالية، والنمو السكاني المتزايد، والأوضاع الاقتصادية المستقرة. ويتميز القطاع بكونه مدعوماً ببرامج التحفيز الحكومية ومبادرات دعم السلع المختلفة، كما أن التجار المحليين يحظون بمساندة الحكومة لهم من خلال تطوير أنظمة العمل والإعفاءات الضريبية والتسهيلات المقدمة فيما يتعلق بالرخص والإجراءات الرسمية.

وبحجمه البالغ 10 مليارات ريال سنوياً، يشهد قطاع الملابس السعودي حالياً نقلة نوعية مع فتح السوق أمام المستثمرين الأجانب ليثروا تنوعها ويضيفوا المزيد من القيمة للاقتصاد الوطني الغير نفطي، ما يجعل المملكة قادرة على استقطاب مختلف الجهات الراغبة في الاستثمار بالسوق المحلية والاستفادة من الفرص الواعدة التي توفرها.

الجاذبية الكبيرة التي تتمتع بها السوق السعودية تمكنت من استقطاب العديد من العلامات التجارية المتنوعة من مختلف أنحاء العالم، وقد شهدت مدينة الظهران مؤخراً دخول “ريزرفد Reserved” إحدى أشهر ماركات الملابس في أوروبا، إلى السوق السعودي لتقدم مفهوم  الأناقة العصرية للملابس الجاهزة، حيث تطمح الشركة إلى الاستفادة من النمو الكبير الذي يشهده قطاع الملابس في البلاد.

أول متاجر ريزرفد الذي تم افتتاحه في الظهران يعد الرابع على مستوى العالم العربي، وتعتزم الشركة افتتاح المزيد من الفروع داخل المملكة خلال الفترة القادمة لتتمكن من الحصول على أكبر قاعدة ممكنة من العملاء.

وتشير الأستاذة أمل الضاهر، مدير العلامة التجارية بشركة ريزرفد، إلى أن “السوق السعودية مترامية الأطراف وحافلة بالإمكانات، وهناك طلبٌ متنامٍ على قطاع الملابس، خصوصاً من قبل شريحة الشباب التي تشكل أكثر من 65% من عدد السكان، وهذا ما شجعنا على دخول هذه السوق المتفردة. أضف إلى ذلك أن الكثير من السيدات السعوديات يتطلعن إلى المتاجر التي تقدم لهن الملبوسات العصرية بأفضل قيمة، وهذا ما ينطبق تماماً على منتجات ريزرفد الواسعة”.

وأوضحت الأستاذ الضاهر “تتسم مجموعة ريزرفد من الملابس الجاهزة بالبساطة والأسلوب الأنيق للموضة، مع لمسات من الأصالة، ويحرص مصمموها على اعتماد الأقمشة والألوان والتصاميم العصرية التي تروق لاحتياجات السوق.”

وتشكل “ريزرفد” العلامة التجارية الأحدث في محفظة “أزاديا” لعلامات الموضة المتخصصة في الأزياء العصرية، وقد افتتحت أول متجر لها في منتصف التسعينات، لتستمر في التطور حتى أصبحت إحدى العلامات المرموقة في العالم، وباتت تتمتع بحضورٍ قويٍ من خلال 1.600 متجرٍ حول العالم تستقبل ملايين المستهلكين في في أوروبا، وآسيا والعالم العربي.

ddde040001

The ready-made clothes sector in the kingdom is considered the largest in the region, especially in terms of the high purchasing power, population growth and stable economic conditions. The sector is characterized as being supported by government stimulus initiatives and support programs for various commodities, while local merchants receive government support through the development of business systems and tax exemptions

With a market size of 10 billion riyals annually, the Saudi clothes market is witnessing a quantum leap with the opening of the market to foreign investors to create a rich diversity and add more value to the national economy. This makes the kingdom able to attract various interested parties to invest locally and take advantage of the promising opportunities

Saudi Arabia has been able to attract various international brands, such as Reserved which recently opened a branch in Dhahran. Reserved is one of the most famous clothing brands in Europe and presents the concept of modern fast fashion. The company aims to benefit from the large expansion the clothing market is enjoying in Saudi Arabia

The Dhahran branch of Reserved is the company’s fourth in the Middle East and its first in Saudi Arabia where it plans to open more outlets to reach the largest possible customer base

Commenting on the Dhahran opening, Reserved brand manager Mrs. Amal Daher said: “Our interest in Saudi Arabia is due to the expanding size of the kingdom’s market and, most importantly, the youth generation which constitutes 65% of the population.  Added to this, many Saudi women choose to shop at retail outlets that offer them trendy clothing at the best value, which fully applies to the vast range of Reserved products”

Mrs. Daher added: “Reserved collections are inspired by global trends and feature simple classic designs, stylish cuts and original patterns for fashion forward customers. Reserved designers use fabrics, colors and modern designs that appeal to the needs of the market”

Reserved is the newest of the Azadea Group’s brands specializing in modern fast fashion. The first Reserved store opened in the mid-nineties and the brand has continued to evolve, becoming one of the most prestigious names in the world of fashion with a strong global presence through 1,600 stores worldwide serving millions of consumers in Europe, Asia and the Arab world



لا توجد تعليقات

اضف تعليقك