eer459e40001

الفن جميل تعلن عن انطلاق النسخة السادسة من جائزة الفن جميل للتصوير الفوتوغرافي

أعلنت مبادرة الفن جميل، إحدى مبادرات عبداللطيف جميل الاجتماعية، عن إطلاق النسخة السادسة من جائزة الفن جميل للتصوير الفوتوغرافي، والتي تسعى لاكتشاف المواهب الناشئة وتطوير مهاراتهم وإقامة معارض للصور الفوتوغرافية الفريدة. ولأول مرة هذا العام تفتح المسابقة الباب لمشاركة المواطنين والمقيمين على مستوى دول الخليج، حيث كانت في السابق متاحة فقط لمشاركة المواطنين والمقيمين في المملكة العربية السعودية.

 وتحظى المسابقة بدعم واسع من المؤسسات المعنية بالفن والثقافة على مستوى الخليج منها  مؤسسة نقاط من الكويت، ومركز مرايا و إيست ونق من دولة الإمارات العربية المتحدة، وميوزك آرت من سلطنة عمان. كما تحظى المسابقة أيضاً بدعم من داعمها الثقافي، الجمعية العربية السعودية للثقافة والفنون.

 تنعقد المسابقة هذا العام تحت عنوان “تحولات”، لتعكس ما يشهده المجتمع اليوم من تغيرات. وعلى المشاركين من الذكور والإناث فوق عمر 18 عام تقديم صورة واحدة أو سلسلة من الصورة التي تسجل التحولات في النواحي الاجتماعية، الثقافية، الاقتصادية، الشخصية، أو حتى التقنية.

 وترحب المسابقة بمشاركة المصورين الفوتوغرافيين من مختلف المجالات.  جدير بالذكر أن الجائزة في نسختها لعام 2013 كانت مفتوحة للسعوديين وغيرهم من المقيمين من جميع الجنسيات في المملكة. أما هذا العام فقد توسع النطاق الجغرافي للجائزة لتشمل مشاركات من جميع الجنسيات على مستوى دول مجلس التعاون الخليجي.

 وسوف تُعقد ورش عمل ينظمها مصورون وخبراء عالميون في المجالات ذات الصلة في كل من المملكة العربية السعودية، عمان، الإمارات، والكويت وذلك في الفترة بين أغسطس ونوفمبر 2015، على أن يُعقد حفل الجوائز في شهر ديسمبر 2015 بعد اتخاذ لجنة التحكيم المكونة من أشخاص محترفين في مجال الفن ورعاية الفنانين لقرارها. سيحصل الفائزون على جوائز نقدية، وفرص للحصول على الإقامة، وفرصة المشاركة في أنشطة الفن جميل داخل المملكة وخارجها، كما ستحظى أعمالهم بالترويج إقليمياً وعالمياً.

 وفي تعليق على الموضوع، قالت داليا موسى، مديرة برامج الفن جميل: “نتوسع هذا العام في المسابقة لتشمل المواهب الفنية من منطقة الخليج بأسرها، وهو ما يعد تطوراً مثيراً لجائزة الفن جميل للتصوير الفوتوغرافي، وإدراكاً لوفرة المواهب التي تزخر بها منطقتنا. تطرح المسابقة فرصة متميزة لتلك المواهب لتلقي التدريب على يد مجموعة من أفضل رواد هذا المجال، كما سيتم عرض أعمالهم بشكل احترافي”.

 يبدأ تلقي الطلبات من 1 يوليو وينتهي في 31 أكتوبر 2015، ويمكن إرسال المشاركات عبر الموقع الإلكتروني للمسابقة – www.ajpa.artjameel.org. المسابقة مفتوحة لمشاركات الذكور والإناث فوق عمر 18 عام.

eer459e40001

Art Jameel, an initiative of Abdul Latif Jameel Community Initiatives (ALJCI) is pleased to announce the launch of the 6th annual Art Jameel Photography Award (AJPA). The award seeks to discover talented photographers and help them develop their skills and exhibit exceptional photography. For the first time, this year’s competition is open to nationals and residents across the GCC, having previously been open to only those residents in Saudi Arabia

The competition has received wide support by arts and cultural organisations across the Gulf. This year, the AJPA’s photography partners are Nuqat, Kuwait; Maraya Centre, East Wing, UAE and MuscArt, Oman. The competition is also supported by its cultural partner – the Saudi Arabian Society of Culture and Arts (SASCA)

The theme of the competition this year is ‘Transitions’, reflecting today’s changing society. Male and female entrants of 18 years and above are required to produce a single photograph, or series of photographs that capture transitions from social, conceptual, cultural, economic, personal or even technical perspectives

Photographers from different fields are encouraged to enter. In 2013 the competition was opened to residents of all nationalities living in Saudi Arabia and this year is accepting submissions from across the GCC countries

As part of the award, entrants will be invited to workshops led by experienced and internationally known photographers and experts held in Saudi Arabia, Oman, the UAE and Kuwait between August and November 2015. The winners will be announced at an Awards Ceremony in December 2015. Winners will receive cash prizes, the opportunity for residency and the chance to participate in Art Jameel’s activities in Saudi Arabia and abroad. Winning work will be promoted online and in print, both regionally and internationally

Dalya Mousa, Art Jameel Programme Manager, said: “This year we are expanding the competition to include artistic talent from the entire Gulf region, which marks a really exciting expansion of the Art Jameel Photography Award and recognises the abundance of talent we have in our region. The competition offers

the opportunity for these talents to receive training from some of the best in the field and to have their work exhibited professionally”

Applications opened on 1st July and will close on 31st October 2015. Submissions can be made via the competition website – www.ajpa.artjameel.org. The competition is open to women and men of 18 years and above

 

 



لا توجد تعليقات

اضف تعليقك